انجمن حسابداران خبره ايران
انجمن حسابداران خبره ایران
عضـو پیوسـته فدراسـیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)
نخسـتین و بزرگ‌ترین انجمن حرفـه‌ای حسابداران ایران
از سـال ۱۳۵۱ بــا بیش از ۱۵۰۰۰ عضـو حرفـه‌ای و فعـال
  • خانه
  • درباره انجمن
    • تاریخ انجمن
    • اهداف انجمن
    • چشم انداز و ماموریت
    • اساسنامه
    • رهبری و کارکنان
      • شورای عالی
      • دبیر کل
      • کارکنان
    • بخش های راهبردی
    • کارگروه ها
      • کارگروه پذیرش و آزمون
      • کارگروه آموش حرفه‎ای
      • کارگروه پژوهش
      • کارگروه همایش
      • کارگروه انتشارات
      • کارگروه روابط عمومی و امور بین‎الملل
      • کارگروه قوانین و مقررات و رهنمودها
    • کمیته انضباطی
    • گزارش های سالانه
    • سازمان آگهی ها
  • اخبار
    • اخبار انجمن
    • اخبار ایران
    • اخبار جهان
    • انتشارات
  • عضویت
    • پرداخت حق عضویت
    • شرایط عضویت عادی
    • شرایط عضویت خبره
    • درخواست عضویت عادی
    • درخواست عضویت خبره
      • درخواست عضویت خبره در شاخه تخصصی «حسابدار مدیریت خبره»
      • درخواست عضویت خبره در شاخه تخصصی «حسابدار مالی خبره»
      • درخواست عضویت خبره در شاخه تخصصی «حسابدار مستقل خبره»
      • درخواست عضویت خبره در شاخه تخصصی «حسابدار مالیاتی مشاغل خبره»
    • فهرست اعضاء
    • فهرست مؤسسات حسابرسی
    • سایر گواهینامه‌های حرفه‌ای
      • گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل
        • آزمون اردیبهشت ۱۳۹۸
      • دیپلم گزارشگری مالی بین‌المللی
      • گواهینامه ارزیاب خبره اوراق بهادار
  • آموزش حرفه ای
    • مرکز آموزش حسابداران خبره
    • موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
    • مقالات
  • مجله حسابدار
  • رویدادها
    • مجامع عمومی اعضاء
    • سمینارها
    • روز حسابدار
  • پیوندها
    • نهادهای حرفه‎ای و دانشگاهی
    • نهادهای ناظر و استانداردگذار
    • موسسات خدمات حرفه‎ای
    • نشریات
    • سایر
  • جستجو
  • ارتباط با ما

اخبار حسابداری جهان

حسابداران چگونه می توانند در تغییر چهارچوب کسب و کار ناشی از گسترش فناوری نقش ایفا کنند

توضیحات
10 ارديبهشت 1401

تولید، محصولات مصرفی، حمل و نقل، اینها تنها تعدادی از بخش‌های صنعتی هستند که برای قرن ‌های متمادی تعیین کننده بازار بوده‎اند. بازار به سرعت به شکل امروزی خود رسید و فناوری به ستون اصلی بسیاری از این صنایع سنتی تبدیل شد تا ضمن اضافه شدن صنایع جدیدی مانند تجارت الکترونیک، خدمات و محصولات، با سرعت بیشتری برای افراد فراهم شود.

با پیچیده‌تر شدن جهان، کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای بر خدماتی تکیه می‌کنند که شفافیت و پایه محکمی را ارائه می‌دهند. مهارت‌های اصلی حرفه حسابداری برای کمک به کسب و کارها طراحی شده است که بر اساس آن تصمیمات خود را بر پایه بهترین فرآیندها و داده‌ها استوار کنند. در اینجا به برخی از روش‌هایی که از طریق آنها این حرفه به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا آینده فناوری را تحت کنترل داشته باشند اشاره شده است:

  • قدرت دانش
  • وجود برنامه (اپلیکیشن) برای هر موضوعی
  • دورکاری
  • اهمیت امنیت سایبری

 

 

منبع خبر:

https://www.aicpa.org/news/article/how-accountants-are-harnessing-technology-to-transform-business

 

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی IAASB اولین راهنمای دیجیتالی خود را منتشر می‌کند

توضیحات
07 ارديبهشت 1401

اولین دفترچه راهنمای دیجیتال از بیانیه‌های هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی،هم اکنون در وبگاهی جدید به نام استانداردهای بین المللی الکترونیکی منتشر شده است.

این وبگاه توسط فدراسیون بین‌المللی حسابداری راه‌اندازی و با همکاری هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی، هیئت استانداردهای بین‌المللی آئین رفتار حرفه ای حسابداران  و هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی بخش عمومی  توسعه یافته است. این پلتفرم که برای برآوردن نیازهای ذینفعان طراحی شده است، این وبگاه همچنین امکان ارجاع سریع به استانداردهای دیگر هیئت های تنظیم استاندارد و منابع مرتبط را فراهم می کند.

تام سیدنشتاین، رئیس هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‎بخشی اعلام کرد: "راه اندازی پلتفرم استانداردهای دیجیتال به تقاضا برای افزایش دسترسی پاسخ داده و گام دیگری در پیگیری هدف استراتژیک ما برای بهره‌مندی از نوآوری های تکنولوژیکی است." با گذشت زمان، ما به بهبود استانداردهای بین المللی الکترونیکی ادامه خواهیم داد تا با استفاده از  بازخورد کاربران، قابلیت استفاده از پلتفرم و این استانداردها را بهبود ببخشیم.

 

منبع خبر:

 

 

https://www.iaasb.org/news-events/2021-11/iaasb-publishes-first-digital-handbook-enhancing-capacity-and-accessibility-standards

تمرکز شرکت‌ها و کمیته‌های حسابرسی بر ESG در «روز زمین»

توضیحات
06 ارديبهشت 1401

با فرا رسیدن روز زمین، شرکت‌های حسابداری و کمیته‌های حسابرسی به طور فزاینده‌ای توجه خود را به مسائل زیست‌محیطی معطوف می‌کنند تا به مشتریان خود کمک کنند که با مطالبات جدید برای گزارشگری زیست محیطی، اجتماعی و راهبری سازگار شوند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ماه گذشته اقدام به انتشار قانونی پیشنهادی در زمینه افشای اطلاعات مربوط به آب و هوا کرد که بر اساس آن  شرکت ها ملزم خواهند بود اطلاعاتی در مورد ریسک‎های مرتبط با آب و هوا که منطقاً تأثیر با اهمیتی بر کسب و کار، نتایج عملکرد یا شرایط مالی و برخی معیارهای صورت‌های مالی در شرکت‌ها دارد را در غالب یادداشتی به صورت‌های مالی حسابرسی شده خود اضافه کنند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی وبیناری که هفته گذشته توسط گروه سرمایه‌گذاری پایدار "سرس" برگزار شد اظهار کرد: «امروزه سرمایه‌گذاران با ارقام ده‌ها تریلیون دلاری از افشای ریسک‌های آب و هوایی حمایت می‌کنند. چرا؟ به این دلیل که سرمایه‎گذاران تشخیص می‌دهند که تغییرات آب و هوایی می‌تواند ریسک مالی قابل توجهی برای شرکت‌ها ایجاد کند و آنها برای تصمیم‎گیری آگاهانه در مورد این خطرات به اطلاعات قابل اعتمادی در مورد این ریسک‎ها نیاز دارند.»

منبع خبر:

https://www.accountingtoday.com/news/accounting-firms-and-audit-committees-focus-on-esg-for-earth-day?position=editorial_15&campaignname=ACT%20Daily-04252022&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B04252022&bt_ee=sajdyBu70iPPfIrD%2F0EG2yq6bZuT45DgA%2F8gw3HKaH5OITUq3%2BhHU1HA01dvdhbV&bt_ts=1650880907072

انتشار راهنمای جدید COSO ، مهارت بیشتر در مدیریت ریسک و حسابرسی

توضیحات
05 ارديبهشت 1401

کارگروه  سازمان‌های حامی کمیسیون تردوی با انتشار مقاله‌ی جدیدی از اتحاد چارچوب مدیریت ریسک سازمانی این کمیته  با شیوه‌های سریع الانتقال در حسابرسی داخلی و سایر عملکردها خبر داد.

در این راهنما شرح داده شده که چگونه شیوه‌های سریع الانتقال می‌توانند به موفقیت مدیریت ریسک کمک کنند. این راهنما چند نمونه از چگونگی عملکرد حسابرسی داخلی و سایر بخش‌های یک سازمان و سازگاری و انعطاف پذیری آن با مدیریت ریسک را ارائه می‌کند.  لازم به ذکر است که این کمیته توسط مؤسسه حسابرسان داخلی، انجمن حسابداری آمریکا، انحمن حسابداران رسمی آمریکا، مدیران مالی بین المللی و مؤسسه حسابداران مدیریت پشتیبانی می‌شود.

 

 

لینک منبع خبر:

https://www.accountingtoday.com/news/coso-guidance-urges-more-agility-in-risk-management-auditing

 

موسسه حسابرسی Ernst & Young و پرونده قضایی مرتبط با شرکت Wire card

توضیحات
30 فروردين 1401

پس از ادعای سرمایه‎گذاران «وایرکارد» مبنی بر تخطی موسسه حسابرسی ارنست اند یانگ از وظایف خود هنگام حسابرسی این شرکت که منجر به ورشکستگی آن شد، سرمایه گذاران علیه این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند و در پی آن دادگاهی در مونیخ رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفت.

شرکت حقوقی تیلپ آلمان در بیانیه‌ای صدور این حکم را اعلام کرد و این در حالی است که شرکت تیلپ دو سال قبل، بلافاصله پس از افشای رسوایی وایرکارد، شکایت های فردی را مطرح کرده بود. شاکیان این پرونده را دارندگان سهام و اوراق قرضه وایرکارد تشکیل می‌دهند.

وایرکارد در ژوئن سال 2020 پس بیان این ادعا که  1.9 میلیارد یورو (2.1 میلیارد دلار) وجه نقد شناسایی شده در حساب هایش احتمالاً هرگز وجود نداشته است، سقوط کرد و مسبب صورت گرفتن تحقیقات پارلمانی از یکی از بزرگترین رسوایی‎های شرکتی در کشور شد. دادستان‌های مونیخ اظهار داشتند مارکوس براون، مدیر اجرایی سابق وایرکارد متهم ردیف اول این پرونده بوده که سرمایه‌گذاران نیز از وی شکایت کرده‌اند.

 

لینک منبع خبر:

https://www.accountingtoday.com/articles/ernst-young-faces-german-class-action-case-over-wirecard

نقش رکن " متعهد پذیره نویسی" در فرآیند انتشار صکوک چیست؟

توضیحات
30 فروردين 1401

پذیره‌نویسی، فرآیند خرید اوراق بهادار از ناشر و یا نماینده قانونی آن و تعهد پرداخت وجه كامل آن طبق قرارداد است.(بند 28 ماده يك قانون بازار اوراق بهادار) و تعهد پذيره نويسي تعهد شخص ثالث برای خرید اوراق بهاداری است كه ظرف ‌مهلت«پذیره‌نویسی» به ‌فروش نرسد. بر اساس اين تعريف مي‌توان گفت نهاد متعهد پذيره‌نويسي شخصي جدا از خريداران اوراق است و در صورتي كه اوراق اجاره مطابق پيش‌بيني‌هاي انجام شده به فروش نرسد، نهاد واسط موظف خواهد بود تا با انعقاد قرارداد با متعهد پذيره‌نويس مابقي اوراق را به او بفروشد و با استفاده از اين روش منابع لازم جهت خريد دارايي مورد نظر را فراهم آورد. متعهد پذيره‌نويسي بر اين اساس هرشخصی است که خرید سهام پذیره‌نویسی نشده را ظرف مهلت مقرر تعهد و تضمین می‌کند.(بند و ماده يك دستور العمل اجرائی نحوه تنظیم قراردادهای تعهد پذیره نویسی) و پذيره نويس شخص ثالثی است که خرید سهامی که ظرف مهلت پذیره نویسی به فروش نرسد را تعهد کرده است و حسب مورد نقش رهبری، مدیریت و هماهنگی امر پذیره نویسی را بعهده دارد.(بند(ن) ماده يك دستور العمل اجرائی نحوه تنظیم قراردادهای تعهد پذیره نویسی)

متعهد پذيره‌نويسي توسط باني معرفي و در صورت كفايت سرمايه با تأييد سازمان انتخاب مي‌گردد.(ماده 10دستور العمل انتشار اوراق اجاره مصوب 1389) يكي از كساني كه مي‌تواند به عنوان متعهد پذيره‌نويسي انجام وظيفه كند شركت تامين سرمايه است كه قانونگذار در بند 18 ماده يك قانون بازار اوراق بهادار به اين وظيفه شركت تامين سرمايه اشاره مي‌كند.
پذيره‌نويسي مرحله اوليه انتشار اوراق اجاره است و مرحله بعدي عرضه عمومي است. شركت تامين سرمايه كه مي‌تواند متعهد پذيره‌نويسي قرار گيرد، در عين حال مي‌تواند به عنوان عامل فروش نيز انجام وظيفه نمايد (بند 18 ماده يك قانون بازار اوراق بهادار). از اين رو شركت تامين سرمايه در مرحله پذيره‌نويسي اوراق اجاره، عامل فروش اوراق است و همين شركت در مرحله عرضه عمومي در صورتي كه اوراق به فروش نرسد، متعهد پذيره نويسي هم بوده و بايد اوراق باقي مانده را خريداري نمايد.

"در صورتي که دارايي در نظر گرفته شده جهت انتشار اوراق اجاره قابل تفکيک به واحدهاي معين نباشد، استفاده از متعهد يا متعهدان پذيره‌نويسي در عرضة اوراق اجاره الزامي مي‌باشد. استفاده از تعهد پذيره‌نويسي در انتشار اوراق اجاره براي دارايي‌هاي قابل تفکيک به واحدهاي معين به درخواست باني و تأييد سازمان الزامي نيست"(ماده 22 دستوراالعمل انتشار اوراق اجاره). علت وضع اين مقرره اين است كه در دارايي‌هايي كه قابل تفكيك به اجزاي مساوي نيست نمي‌توان با هر ميزان سرمايه جمع آوري شده حاصل از فروش اوراق اجاره، اجزايي از دارايي مورد نظر را خریداری نموده و اجاره داد. به عنوان مثال اگر دارايي مورد نظر يك هواپيما باشد و ارزش اين هواپيما25000 واحد باشد و ميزان وجهي كه از فروش اوراق حاصل شده 20000 واحد باشد، نهاد واسط نخواهد توانست بخشي از هواپيما را بخرد و بخش ديگر را رها كند. زيرا اين دارايي قابل تجزيه نيست. لذا به يك متعهد پذيره‌نويس نياز است تا باقي مانده اوراق را خريداري كرده و 5000 واحد باقي مانده را فراهم سازد تا نهاد واسط بتواند هواپيماي مد نظر را خريداري كند. اما در صورتي دارايي مدنظر يك كالاي قابل تجزيه به اجزاي مختلف باشد، حتي اگر ميزان فروش اوراق در حد ارزش كل دارايي مذكور نباشد، باز نهاد واسط خواهد توانست وجوه جمع آوري شده را به خريد اجزايي از دارايي مورد نظر اختصاص دهد. مثلاً وقتي دارايي مورد نظر يك ساختمان 7 طبقه باشد و وجوه جمع آوري شده حاصل از واگذاري اوراق به اندازه 5 طبقه از اين ساختمان باشد، نهاد واسط همين 5 طبقه را خريداري كرده و به اجاره مي‌دهد.

از این حیث باید تعیین نمود که کالای مورد نظر جهت اجاره آيا يك مال مثلي است يا يك مال قيمي. مثلى آن است كه اجزايش از نظر قيمت به نسبت متساوى باشند. مانند گندم كه اگر صد كيلو از آن ده هزار تومان باشد، پنجاه كيلو آن پنج هزار تومان است و به موازات كم و زياد شدن گندم، قيمت هم كم و زياد مى‌گردد، در حالى كه قيمى، مانند فرش و گوسفند، چنين نيست و چنين تناسبى در اجزاى آن مشاهده نمى‌شود. از این رو زمانی که کالای مورد نظر یک مال مثلی باشد قابل تفکیک به اجزای جداگانه است و زمانی که قیمی به حساب آید این قابلیت از آن گرفته می شود.
قرارداد تعهد پذيره نويسي را مي‌توان از بعد حقوقي عقدي غير معين دانست و آن را نوعي «تعهد به خريد» به حساب آورد. در اين قرارداد متعهد پذيره نويس ملتزم مي‌شود در صورت به فروش نرسيدن اوراق بهادار اجاره مابقي اوراق را به قيمت تعيين شده از نهاد واسط خريداري نمايد. اين قرارداد مطابق اصل حاكميت اراده و برمبناي ماده 10 قانون مدني الزام آور است. نهاد واسط در صورتي كه به دلايلي غير از موضوع اين قرارداد در عدم تحقق تکمیل فرآیند عرضۀ اوراق اهمال نمايد مسؤول جبران خسارات وارده به سرمایه‌گذاران و متعهد پذیره‌نویسی خواهد بود. در مقابل در صورتی که به علت عدم انجام تعهدات متعهد پذیره‌نویس، فرآیند پذیره‌نویسی کامل نگردد، متعهد پذیره‌نویسی مسؤول جبران خسارات وارده به نهاد واسط و سرمایه‌گذاران ذينفع می‌باشد. اگر متعهد پذيره‌نويس به تعهد خويش عمل ننمايد، مطابق قرارداد فرم سازمان بورس و اوراق بهادار وجه التزامي كه بر اساس توافق دو جانبه بابت هر روز تاخير تعیین شده است را بايد به نهاد واسط پرداخت نمايد.

 

 

تلاش تیم‌های Oracle، AICPA و CIMA برای مقابله با شکاف مهارت‌های فناوری در امور مالی

توضیحات
29 فروردين 1401

اوراکل و انجمن بین المللی حسابداران حرفه‌ای خبره که توسط انجمن حسابداران رسمی آمریکا تأسیس شده، به همراه انجمن حسابداران مدیریت خبره ، پیش نویس مقدماتی را برای رسیدگی به شکاف مهارت‌های فناوری در امور مالی و حسابداری منتشر کردند. با همکاری این سه تشکل "سری گواهی‎های تحول مالی سریع" به منظور تجهیز رهبران امور مالی به دانش عملی مورد نیاز برای پذیرش آخرین فناوری‌های مالی،  فرآیندها،  بهترین شیوه‌ها و مهارت‌ها طراحی شده است تا به آنها در موفقیت در محیط‌های تجاری، سرعت بخشی به مشاغل و ایجاد تغییرات کمک کند.

همانطور که کسب‌وکارها در حال عبور از اختلالات اخیر بازار بودند، تیم‌های مالی به سرعت به استفاده از فناوری ابری روی آوردند که در تصمیم‌گیری‌های مهم تجاری آنان بسیار تاثیر گذار بود. با این حال، تنها 10 درصد از رهبران مالی معتقدند تیم‌هایشان امکان فراگیری مهارت‌های فناوری مورد نیاز برای حمایت از تحولات مالی سازمانشان را دارا هستند و این در حالی است که شش درصد از رهبران مالی مدعی داشتن یک برنامه آموزشی قوی در زمینه مالی هستند.

اصول با اهمیت در این حوزه در حال نقد و بررسی است. سری عناصر کلیدی مورد بررسی عبارتند از:

     مراحل عملی برای هدایت تحول مالی

     بهترین شیوه های اثبات شده و نقشه‌های عملیاتی مربوطه

     مهارت‌های جدیدی که توسعه شغلی را پشتیبانی و تسریع می‌کند

     تجربیات ارائه شده از دنیای واقعی توسط رهبران مالی اوراکل بر اساس تحولات مالی خودشان

 

لینک منبع خبر:

https://www.aicpa.org/news/article/oracle-and-aicpa-and-cima-team-up-to-tackle-the-technology-skills-gap-in

حسابرسی واحدهای تجاری کمتر پیچیده

توضیحات
28 فروردين 1401

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان‌بخشی، مطالب جدیدی را در رابطه با حسابرسی واحدهای تجاری کمتر پیچیده منتشر کرد که موارد زیر را شامل می‎شود:

  • ارائه راهنمای تکمیلی پیشنهادی در مورد گزارش حسابرس، جهت ارائه راهنمایی بیشتر در مورد اصلاحات و سایر تغییرات اعمال شده در گزارش هنگام استفاده از استاندارد
  • نقشه انتقال، به منظور کمک به کاربران جهت حرکت بین استانداردهای بین المللی موجود و معادل آنها

و الزامات استاندارد بین المللی جدید پیشنهادی در حسابرسی واحدهای تجاری کمتر پیچیده

این هیئت کلیه ذینفعان علاقه‌مند را تشویق می‌کند تا بازخورد خود را در مورد این استاندارد پیشنهادی ارائه دهند. این استاندارد به استفاده کنندگان صورت های مالی، مالکان، مدیران و مسئولین واحدها، تهیه کنندگان صورت های مالی، قانونی یا نظارتی مرتبط است. همچنین حیطه شغلی مقامات، نهادهای محلی مربوطه با اختیارات تدوین استاندارد، سازمان‌های حسابداری حرفه‌ای، دانشگاهیان، تنظیم‌کننده‌ها و نهادهای نظارتی حسابرسی، وحسابرسان و مؤسسات حسابرسی و غیره را نیز در بر می‌گیرد.

 

 

لینک منبع خبر:

https://www.iaasb.org/news-events/2021-09/audits-less-complex-entities-consultation-supplemental-guidance-auditor-reporting-mapping-documents

آنچه حسابداران باید طی جنگ اوکراین در نظر داشته باشند

توضیحات
23 فروردين 1401

کمیته مشاوره نهاد های حسابداری  در پی «تحولات اخیر و جاری در اوکراین» بیانیه مشترک 8 صفحه‌ای خطاب به شاغلین این حرفه صادر کرد.

با در نظر داشتن روند سریع تحولات اکراین ، کمیته مشاوره نهاد های حسابداری در راستای یادآوری تعهدات حرفه‌ای به اعضای حرفه حسابداری،  بیان داشته چه در عمل و چه در تجارت، اعضا موظفند به طور کامل از تعهدات قانونی و حرفه ای خود در رابطه با قواعد تحریم (روسیه) در حوزه قضایی مربوطه پیروی کنند.

این کمیته همچنین خاطرنشان کرد انتظار دارد حسابداران نقش خود را در کمک به شرکت‌های غیرتحریمی در تمامی بخش‎های اقتصادی برای مقابله با هر گونه اختلالات بعدی ایفا کنند.

 

 

 

https://www.pqmagazine.com/war-in-ukraine-what-accountants-need-to-do/

 

کشف 1.8 میلیارد دلار تقلب توسط بازرسان کیفری اداره ی کل مالیات های درون مرزی آمریکا((IRS در دوران همه‎گیری

توضیحات
22 فروردين 1401

بر اساس آمار منتشر شده توسط بخش تحقیقات کیفری  اداره ی کل مالیات های درون مرزی آمریکا و طی ششصد و شصت تحقیق صورت گرفته در دو سال گذشته، در مجموع 1.8 میلیارد دلار کلاهبرداری محرز توسط این سازمان کشف شده است.

این پرونده‌ها طیف وسیعی از فعالیت‌های مجرمانه از جمله وام‌ها، اعتبارات و پرداخت‌های متقلبانه را در بر می‌گرفت. تحقیقات کیفری انجام شده این سازمان و وزارت دادگستری به میزان صد درصد محکومیت برای پرونده‌های تحت تعقیب و محکومیت زندان به مدت متوسط چهل و دو ماه منجر شده است. در میان پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت خانواده‎ای کالیفرنیایی مشاهده شد که اعضای آن به دلیل کلاهبرداری ده‌ها میلیون دلار از کمک‌های مالی دوران همه‌گیری و هزینه کردن آن برای خانه‌های مجلل، سکه‌های طلا و سایر اقلام به هفده ماه و نیم زندان محکوم شدند. همچنین دو تن از ساکنان فلوریدا نیز در این دوران، به دلیل کلاهبرداری از وام‎های پرداختی جهت  برنامه محافظت از حقوق و دستمزد به چهل و چهار ماه زندان محکوم شدند.

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/irs-criminal-investigators-catch-1-8b-in-covid-fraud?position=editorial_9&campaignname=ACT%20Best%20of%20the%20Week-03262022&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_BestofTheWeek_20210503%2B%27-%27%2B03262022&bt_ee=74hTQMcmFBIGrNddZ5fI0NVlI9auUAIugoNupEzWg0FlYEVDjS25tTEf5YmnLXWn&bt_ts=1648299787426

پر رنگ شدن نقش حسابداران در پی ارائه قانون پیشنهادی اقلیمی (آب و هوا) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

توضیحات
21 فروردين 1401

 

قانون پیشنهادی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در راستای افشای اطلاعات مرتبط با آب و هوا، تلاش‌های حسابداران و حسابرسان را جهت ایجاد اطمینان از گزارش‌دهی پایدار  به مشتریان خود تشدید کرد.

هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از قانون پیشنهادی پرده برداری کرد که شرکت‌های دولتی و سایر نهادها را ملزم می‎کند افشای خطرات آب و هوایی را در اظهارات ثبتی و گزارش‎های دوره ای خود وارد کنند. مطابق این قانون، شرکت‌ها موظفند ریسک‌هایی که به‌طور منطقی تأثیر با اهمیتی بر کسب‌وکار، نتایج عملکرد یا وضعیت مالی آن‌ها دارند را به همراه معیارهای صورت‌های مالی مربوط به اقلیم، در غالب یادداشتی در صورت‌های مالی حسابرسی شده‌شان افشا کنند.

این افشاگری را می‌توان بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای پاسخ به تاثیر تغییرات آب و هوایی جهان و افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق های زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی دانست. با توجه به این که قوانین پیشنهادی به چارچوب افشای مالی مرتبط با آب و هوا و پروتکل گازهای گلخانه‌ای اشاره دارد، نیازی به استفاده از مجموعه خاصی از استانداردها نیست.

 

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/sec-climate-disclosure-proposal-would-expand-auditors-responsibilities?position=editorial_2&campaignname=ACT%20Daily-03302022&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B03302022&bt_ee=w0GHLv1Z43J%2FV9xHBWgxBPLJDM%2FqB81SZqmE%2FMj0n4W0FBHYVwIfWKYErlAlF0qg&bt_ts=1648634612336

 

تبدیل شدن مالیات غیرمستقیم به چالش

توضیحات
20 فروردين 1401

طبق گزارش اخیر تامسون رویترز که روز دوشنبه منتشر شد، پیروی از مالیات‎های "غیر مستقیم" مانند مالیات فروش و مصرف برای بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان به مشکل بزرگی تبدیل شده است.

این گزارش نشان می‌دهد با توجه به این که دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ در تلاش هستند درآمد بیشتری کسب کنند، ۸۰ درصد از مدیران مالی جهان چالش‌های مهم ناشی از اجرای الزامات پرداخت مالیات غیرمستقیم را گزارش کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مالیات بر فروش در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر انتشار این گزارش، تامسون رویترز همچنین پلت فرم غیرمستقیم تعیین مالیات در هر نقطه را  راه اندازی کرد. IDT Determination Anywhere یک پلت فرم فناوری مالیاتی مبتنی بر رایانش ابری است که در راس زیرساخت‎های موجود یک شرکت در فضای ابری قرار می‌گیرد. این پلتفرم از فناوری "رایانش مرزی یا سیستم محاسباتی اج" برای نزدیکی بهتر به سیستم‎های تراکنش استفاده می‌کند. متخصصان مالیاتی می‎توانند موتور تعیین مالیات را در هر نقطه از تراکنش یا در هر کانال افزایش دهند و این در حالی است که کنترل داده‌های متمرکز را حفظ می‎کنند، که این امر می‌تواند به ویژه برای خرده فروشان آنلاین کارآمد باشد. طبق گفته این شرکت در مرحله آزمایش و توسعه، این پلتفرم تاخیر شبکه را حذف کرده تا سرعت محاسباتی 50 درصد بهتری را در یک سیستم مبتنی بر رایانش ابری ارائه دهد.

این سیستم می تواند فروش را مدیریت کند و از مالیات، مالیات غیر مستقیم و مالیات های بین المللی مانند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کالاها و خدمات استفاده کند.

 

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/indirect-tax-compliance-becomes-more-of-a-challenge?position=editorial_4&campaignname=ACT%20Daily-11162021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B11162021&bt_ee=gT4Dc%2BkEclsucpV%2F0V3%2BYNOsopW4zA1og%2BDGVR8cl3rAXFznwzc7jnI9fG9%2BVV%2BX&bt_ts=1637060642022

هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام (PCAOB) مذاکرات با چین در مورد دسترسی به مؤسسات حسابرسی را تأیید کرد

توضیحات
17 فروردين 1401

بر اساس گزارش‎ها، هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام ، در حال پیشرفت در مذاکرات با مقامات چینی در زمینه امکان دسترسی به بازرسی شرکت‎هایی در آن کشور است که سهام آنها در بازارهای سرمایه ایالات متحده معامله و از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار تهدید به تعلیق شده‌اند.

مقاومت در برابر صدور مجوز برای بازرسان هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام  به منظور بازرسی مؤسسات حسابرسی در چین یک مشکل طولانی مدت بوده است و در سال 2020 کنگره قانونی را به تصویب رساند که به سبب آن ناشران ملزم هستند ثابت کنند که تحت مالکیت یا کنترل دولت خارجی مانند چین نیستند. در صورتی که هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام نتواند شرکت را برای سه سال متوالی بازرسی کند، معاملات اوراق بهادار آن در بورس ایالات متحده یا به روش‌های دیگر ممنوع خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هفته گذشته اسامی پنج شرکتی را منتشر کرد که سهام آنها در معرض حذف هستند: شرکت تهیه غذای یام چین هولدینگ، شرکت فناوری ACM Research، شرکت توسعه بیوتکنولوژی BeiGene و Zai Lab و شرکت داروسازی هاچمد.

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/pcaob-confirms-talks-with-china-on-audit-firm-access

 

همکاری دانشگاه کاونتری و CIMA برای ارائه مدرک MBA فوری

توضیحات
15 فروردين 1401

همکاری جدید بین دانشگاه کاونتری و  سایما  امکان دسترسی به مسیر سریعی برای کسب مدرک کارشناسی ارشد را در اختیار اعضا قرار می دهد.

این پیوند به این معنی است که اعضای سایما  تحصیلات "ام بی ای" خود را با معافیت از صدو بیست واحد درسی شروع می‌کنند و این امکان را دارند که  با مجموعا" پاس کردن صد و هشتاد واحد کامل  در کمتر از دو ترم مدرک خود را اخذ کنند.

گذشته از این، صد عضو سایما که به عنوان اولین نفرات برای اخذ مدرک "ام بی ای" ثبت نام کنند، مشمول دریافت هزار پوند تخفیف در هزینه‎های تحصیلی خود خواهند شد. لازم به ذکر است که دوره مقدماتی ارائه شده به طور کامل آنلاین بوده و برای اعضای سایما در هر نقطه از جهان در دسترس است.

 

 

https://www.pqmagazine.com/coventry-university-and-cima-join-forces-to-offer-fast-track-mba/

آیا زمان بازگشت به دفاترکاری به صورت حضوری فرا رسیده است؟

توضیحات
14 فروردين 1401

به دنبال تجدید نظر دولت بریتانیا بر دستورالعمل‌های دورکاری، شرکت‌های بزرگ حسابداری، بانک‌ها و شرکت‎های بیمه شروع به فراخوانی مجدد کارکنان خود به دفاتر کرده‌اند.

اگرچه غریب به اتفاق کارمندان از شرایط دوگانه موجود که شامل دورکاری و کار در دفاتر به طور همزمان است رضایت دارند، با این حال شرکت‌هایی مانند کی پی ام جی، پی دبلیو سی، گلدن ساشز و اچ اس بی سی همگی به کارمندان خود اعلام کرده‎اند که زمان بازگشت به دفاتر فرا رسیده است.

طی این رویداد، موسسه پی دبلیو سی بیان کرده که انتظار دارد کارکنان این شرکت چهل تا شصت درصد از وقت خود را در دفاتر بگذرانند. کارکنان موسسه کی پی ام جی دو روز در هفته به محل کار خود مراجعه می‎کنند و دو موسسه  ارنست اند یانگ و دیلویت نیز پذیرای کارکنان خود هستند که در آینده نزدیک به دفتر بازگردند. این در حالی است که بیمه آویوا و سیتی گروپ، از کارمندان خود می‎خواهد سه روز در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند.

 

 

https://www.pqmagazine.com/time-to-get-back-into-the-office/

انتشار نسخه ژانویه 2022 استانداردهای حسابداری بریتانیا و ایرلند

توضیحات
07 فروردين 1401

شورای گزارشگری مالی انگلستان ( FRC ) استانداردهای حسابداری بریتانیا و ایرلند، نسخه ژانویه 2022 را منتشر کرد. ویرایش‌های منتشر شده منعکس‌کننده اصلاحات انجام شده از زمان انتشار نسخه‌های قبلی در سال ۲۰۱۸ و همچنین تغییراتی در قانون شرکت‌های ایرلندی هستند که منجر به ایجاد یک مرجع به‌روز برای هر استاندارد شده‎اند.

علاوه بر این، شورای گزارشگری مالی انگلستان نسخه اصلاح شده از پیش گفتار «استانداردهای حسابداری و مروری بر چارچوب گزارشگری مالی» را منتشر کرده است که منعکس کننده تحولات در استانداردهای حسابداری، قوانین و مقررات است.

تغییرات اصلی عبارتند از:

  • پیشگفتار استانداردهای حسابداری؛
  • مروری بر چارچوب گزارشگری مالی؛
  • FRS 101 چارچوب افشاء
  • FRS 102 استاندارد گزارشگری مالی قابل اجرا در بریتانیا و جمهوری ایرلند
  • FRS 103 قراردادهای بیمه.
  • راهنمای اجرایی برای همراهی قراردادهای بیمه FRS 103.
  • FRS 104 گزارشگری مالی میان دوره ای. و
  • FRS 105 استاندارد گزارشگری مالی قابل اجرا در واحدهای خرد و کوچک

نسخه جدیدی از FRS100 پس از اعمال تغییراتی که در این استاندارد انتظار می رود در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

 

 

 

https://www.pqmagazine.com/january-2022-editions-of-accounting-standards-issued/

رویارویی مدیران مالی با ریسک‎هایی فراتر از ریسک کوید ۱۹

توضیحات
25 اسفند 1400

بر اساس نظرسنجی اخیر صورت گرفته، مدیران مالی اختلالات زنجیره تامین، کمبود استعداد و اصلاحات مالیاتی را به عنوان ریسک‎هایی فراتر از ریسک کرونا رتبه بندی می‎کنند.

این نظرسنجی که در سال جاری میلادی در حوزه بازار میانه صورت گرفت، رتبه بندی جدیدی به شرح زیر را ارائه کرده است:

 هشتاد و چهار درصد از ششصد مدیر مالی که در اکتبر گذشته مورد نظرسنجی قرار گرفتند، اختلال زنجیره تامین را یک ریسک مهم یا متوسط در نظر داشتند، هفتاد و نه درصد کمبود استعداد و هفتاد و نه درصد  نیز مالیات اضافی را در کنار تغییرات قانون مالیات ها  به عنوان یک خطر قابل توجه یا متوسط تلقی می‎کرده‌اند. این در حالی است که هفتاد و هشت درصد از مدیران مالی که در این نظرسنجی شرکت کردند، سویه های جدید بیماری کرونا را به عنوان یک خطر مهم یا متوسط در نظر دارند.

دسترسی به این یافته‌ها در حالی است که کسب‌وکارها آموخته‌اند که چگونه فعالیت‌های خود را با بیماری همه‌گیر کوید تنظیم کنند و این درحالی است که آنها همچنان در زمینه‎های اختلالات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار احساس محدودیت می‌کنند و در رابطه با هرگونه تغییر احتمالی در سیاست مالیاتی نامطمئن هستند.

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/cfos-see-other-risks-this-year-besides-covid-19

 

تأثیر تحریم‌های جدید پس از حمله روسیه به اوکراین (آنچه حسابداران در بریتانیا باید بدانند و عمل کنند)

توضیحات
24 اسفند 1400

به دنبال تحریم‌های گسترده ; کشورهای مختلف دنیا علیه روسیه، انجمن کارشناسان حسابداری یادآور شده است که رعایت تحریم‌ها موضوعی حیاتی برای حسابداران و سایرین در بخش‌های مختلف شده است.

پس از حمله روسیه  به اوکراین، ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم های اقتصادی را علیه روسیه آغاز کردند. این تحریم‌ها به تحریم‌هایی که پس از حمله به کریمه در سال 2014 اعمال شده بود، افزود شد. اقدامات اقتصادی مضاعفی که علیه بانک مرکزی روسیه و صندوق اموال سلطنتی این کشور طی هفته های گذشته اعمال شد، به این معناست که بخش عمده سیستم مالی روسیه اکنون تحت پوشش تحریم‌های جهانی قرار دارد.

اقدامات در نظر گرفته شده اخیر، نهادهای بریتانیایی را از ارائه خدمات مالی به بانک مرکزی روسیه و همچنین وزارت دارایی و صندوق اموال ملی این کشور منع می‎کند. همینطور تحریم‎های اقتصادی اعمال شده احتمالاً بر کار حسابداران و بسیاری از مشاغل نظارتی دیگر نیز تأثیر خواهد داشت.

به لحاظ عملی، کلیه افرادی که مانند حسابداران مشمول شرایط همکاری با این کشور هستند، باید فوراً و به طور کامل هرگونه مواجهه با روسیه یا اشخاص و نهادهای روسی را ارزیابی کنند. درک نقاط مواجهه بالقوه به این افراد کمک می‌کند تا واکنش سریع به تحریم‌های جدید را تسهیل کنند. مشمولین باید تمامی شرکا یا مشتریان و ساختارهای مالکیت آنها را در نظر بگیرند تا هرگونه سرمایه گذاری مستقیم یا غیرمستقیم از سوی نهادها یا افراد روسی را شناسایی کنند.

در صورت تصرف چنین وجوهی، افراد باید چنین وجوه یا منابعی را که تحت مالکیت یا کنترل اشخاص ذکر شده در اعلامیه تحریم‎های مالی است را مسدود کرده و از معامله با این دارایی‌ها یا در دسترس قرار دادن آنها (مستقیم یا غیرمستقیم) در اختیار افراد فهرست شده خودداری کنند، مگر با مجوز OFSI (دفتر اجرای تحریم های مالی) برای انجام این کار.

 

 

 

 

 

 

 

https://www.pqmagazine.com/the-impact-of-fresh-sanctions-following-the-russian-invasion-of-ukraine-what-accountants-need-to-know/

اتوماسیون و ماشینی کردن امور جایگزین حسابدارها و حسابرس ها نمی‎شود بلکه کارایی آنها را تقویت خواهد کرد

توضیحات
23 اسفند 1400

هوش مصنوعی حسابداری را تغییر می‎دهد، اما نه به روشی که شما فکر می‎کنید.

 

در حال حاضر، هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که در برخی از بخش‌ها اتوماسیون می‌تواند منجر به کاهش تعداد مشاغل شود، برای حسابداران تأثیر آن سودمند است. اگر به عنوان یک  حسابدار یا حسابرس فعالیت می‌کنید، آسوده باشید. فناوری اینجاست تا به بهبود شغل شما کمک کند.

 

مانند پذیرش استفاده از ماشین حساب‌ها یا خدمات حسابداری آنلاین، صنعت و کسانی که در آن خدمت می‌کنند همچنان ایمن هستند. انسان‌ها همواره آنچه را فناوری و الگوریتم‌ها نمی‌توانند ارائه دهند، به خصوص اعتماد و تعامل با مشتری را ارائه می‌کنند. با این حال، فناوری و الگوریتم‌ها می‌توانند جایگزین بسیاری از کارهایی شوند که هیچ‌کس از انجام آن لذت نمی‌برد. مواردی از جمله:

 

  • حذف امور پیش پا افتاده
  • افزایش دقت و کارآرایی
  • مشتریان شادتر و بیشتر
  • استرس کمتر در زمان پرداخت مالیات

 

 

https://www.accountingtoday.com/opinion/automation-wont-replace-cpas-it-will-enhance-them?position=editorial_8&campaignname=ACT

 

 

شبکه های اجتماعی لینکدین و فیس بوک دارای بهترین عملکرد برای بازاریابی شرکت های حسابداری

توضیحات
22 اسفند 1400

برای شرکت‌های حسابداری، توسعه حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در زمینه بازاریابی داشته باشد. با این حال، ایجاد یک استراتژی پایدار و تاثیرگذار جنبه مهمی برای ارزشمند کردن کل فرآیند است. اگر به مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای شرکت خود فکر می‌کنید، چندین روش وجود دارد که باید صرف نظر از پلتفرمی که انتخاب می‎کنید، هنگام ایجاد یک استراتژی در ذهن داشته باشید.

  • همیشه ابتدا به برند خود فکر کنید: قبل از ایجاد هر استراتژی، مهم است که برند و ارزش‌هایی را تعریف کنید که محتوایی را که ایجاد می کنید یا به اشتراک می گذارید، مشخص کنند.
  • مخاطبان خود را مشخص کنید: به جای تلاش برای جذب هر مشتری احتمالی، یک گزینه جالب این است که جمعیت خاصی را انتخاب کنید.
  • قبل از ارسال پست فکر کنید: در حالت ایده‌آل، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما ترکیبی از محتوای مشترک از منابع آنلاین و منحصربه‌فرد خودتان خواهد بود. اما پیش از آن، فکر کردن به اینکه آیا محتوا واقعاً برای فالوورهای شما ارزش آفرین است یا خیر، ایده خوبی است.
  • ابزارهای زمان بندی بسیار مفید هستند: رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بسیار وقت‌گیر باشند. ابزارهای زمان‌بندی می‌توانند سرمایه‌گذاری عالی برای برنامه‌ریزی کارها باشند.

برای حسابداران، فیسبوک و لینکدین موثرترین ابزار برای اهداف بازاریابی هستند. در زیر چند روش برتر به طور خاص برای هر دوی این پلتفرم ها آورده شده است:

  • بهترین زمان را برای پست کردن محتوای خود انتخاب کنید
  • از ویژگی‌های این پلتفرم‎ها (مانند لایو و گروه‌ها)استفاده کنید
  • خدمات مشتریان را تقویت کنید
  • فعالیت خود را تقویت کنید

 

 

https://www.accountingtoday.com/opinion/linkedin-and-facebook-best-practices-for-accountants?position=editorial_14&campaignname=ACT%20Daily-02082022&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B02082022&bt_ee=iLbSDMczh15NJ8m4LudrCIE3ul%2Ba8Eh0IvpfHal9aQ4dCbcl%2F2rfvSDWVAG3zzNM&bt_ts=1644318118641

افزایش 467 هزار شغل در حوزه های مختلف و کاهش 6.6 هزار شغل در حوزه حسابداری توسط کارفرمایان در ماه ژانویه در ایالات متحد ه

توضیحات
21 اسفند 1400

بر اساس آمار منتشر شده از سازمان آمار اشتغال ایالات متحده، وضعیت اشتغال در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بوده و  کارفرمایان با وجود همه‌گیری سویه جدید اومیکرون کرونا، 467,000 شغل در مجموع حرفه های مختلف اضافه کردند. با این حال، در مشاغل حسابداری و حسابرسی تعداد 6600 نفر کاهش استخدام گزارش شده و نرخ بیکاری یک دهم واحد افزایش یافته و به 4.0 درصد رسیده است.

با وجود پیش‌بینی تحلیلگران در ماه ژانویه، رشد اشتغال در امور خدماتی و رفاهی، خدمات حرفه‌ای و تجاری، تجارت خرده فروشی، حمل و نقل و انبارداری همچنان ادامه یافت و میانگین درآمد کارکنان در کلیه زمینه‌ها، با 23 سنت افزایش به 31.63 دلار رسید.

این افزایش مشاغل در زمینه خدمات حرفه‌ای و بازرگانی 86000 شغل، زمینه خدمات مشاوره فنی و مدیریت 16000 شغل، طراحی سیستم‌های کامپیوتری و خدمات مرتبط 15000 شغل، خدمات معماری و مهندسی 8000 شغل و خدمات فنی و حرفه‌ای 7000 شغل بوده است. سازمان آمار اشتغال همچنین آمار گزارش شده را برای ماه‌های نوامبر و دسامبر به مجموع 709000 شغل رو به افزایش اعلام کرد.

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/employers-added-467k-jobs-in-january-but-cut-6-6k-in-accounting?position=editorial_15&campaignname=ACT%20Daily-02082022&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B02082022&bt_ee=iLbSDMczh15NJ8m4LudrCIE3ul%2Ba8Eh0IvpfHal9aQ4dCbcl%2F2rfvSDWVAG3zzNM&bt_ts=1644318118641

تحریم‌ها علیه KPMG و نیکولا کویل

توضیحات
17 اسفند 1400

هفته گذشته، هفته‌ای شلوغ برای KPMG بود. علاوه بر استماع مواردی در جلسه دادگاه صنعتی مبنی بر اینکه پنج کارمند FRC در بازرسی‌هایشان از حسابرسی‌های Regenersis و Carillion آنها را گمراه کردند، اکنون به دلیل کار این حسابرسان که برای Conviviality انجام شده، این شرکت حدوداْ 3 میلیون پوند جریمه شده است.

Conviviality در جولای 2013 در بازار سرمایه گذاری جایگزین بورس لندن ("AIM") وارد شد و بین سال های 2013 و 2017 از طریق سری خریدهایی که انجام داد به سرعت رشد کرد. همینطور در سال مالی 17، شرکت افزایش قابل توجهی در حوزه‌های گزارشگری مالی کلیدی درآمد، سود و دارایی‌های خالص گزارش کرد.

در اوایل مارس 2018، Conviviality سری به‌روزرسانی‌های معاملاتی را منتشر کرد که منجر به تعلیق سهام شرکت در AIM شد. تلاش برای افزایش سهام بیشتر در مارس 2018 ناموفق بود و Conviviality در 5 آوریل 2018 مجددا وارد بازار کار شد. لازم به ذکر است که سال مالی ۱۷، دومین سالی بود که KPMG  شرکت Conviviality را حسابرسی می‎کرد.

 

 

https://www.pqmagazine.com/sanctions-against-kpmg-and-nicola-quayle/

 

انتشار استاندارد اجاره توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی بخش عمومی

توضیحات
16 اسفند 1400

استاندارد اجاره جدید منتشر شده توسط هیئت استاندارد های بین المللی حسابداری بخش عمومی (IPSAS 43)، در ادامه و پیرو استاندارد بین المللی گزارشگری مالی شماره 16 (IFRS16)است، که توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی تدوین (IASB) شده است. برای مستاجرین، IPSAS 43 الگوی حق مصرفی را معرفی می‌کند که جایگزین ریسک‌ها و پرداخت‎های ناشی از الگوی مالکیت در IPSAS 13، می‌شود. همچنین برای اجاره دهندگان، IPSAS 43 عمدتاً ریسک‌ها و پرداخت‌های ناشی از الگوی مالکیت IPSAS 13  را در پیش می گیرد.

ایان کاروترز، مدیر IPSASB در بیانیه‌ای اظهار کرد: « الگوی اجاره در IPSAS 43، در حالی که همراستایی با IFRS را حفظ می‌کند، شفافیت حسابداری اجاره را نیز در بخش عمومی بهبود می‎بخشد. «وجود یک دوره گذار سه ساله برای اجرای IPSAS 43، به واحدهای دولتی زمان می‌دهد تا ضمن آمادگی برای الزامات جدید، به امکان یادگیری از تجربه بخش خصوصی در بکارگیری IFRS 16 نیز دست یابند .»

 

 

پیش‌بینی‌های سال پیش رو از دیدگاه مدیران عامل سازمان‎های معتبر مالی

توضیحات
03 اسفند 1400

آنچه در یک نگاه از دیدگاه مدیران عامل سازمان‎های معتبر مالی در سال پیش رو پیش بینی شده به شرح زیر است:

مایکل ایزا از ICAEW : امسال شاهد انجام اصلاحات اساسی در حسابرسی خواهیم بود و قصد نداریم این فرصت را بار دیگر از دست بدهیم،

 هلن برند از ACCA معتقد است که حسابداران باید برای ایجاد دنیایی که برای همگان کارآمد است، کمک کنند،

 اندرو هاردینگ از CIMA بیان کرد که شما باید از منطقه امن خود فراتر روید و

سارا بیل از AAT تاکید کرد علیرغم سختی‌های سالی که بسیاری از ما به تازگی گذرانده‌ایم، دلایل بسیاری برای جشن گرفتن نیز وجود دارد.

https://www.pqmagazine.com/the-year-ahead-the-predictions/

امکان انتخاب زمان تعطیلات، توسط کارکنان موسسه Deloitte

توضیحات
02 اسفند 1400

موسسه  Deloitte با معرفی طرح «تعطیلات عمومی انعطاف پذیر» به کارکنان خود این امکان را داد که بتوانند زمان استفاده از تعطیلات عمومی خود را انتخاب کنند.

کارکنان این شرکت همچنین در برخی دفاتر مستقر در بریتانیا این امکان را دارند در محیطی کارکنند که در آنها تغییراتی بابت ایجاد فضاهای همکاری بیشتر و استفاده از جدیدترین فناوری صوتی و تصویری صورت گرفته ، تا از این طریق جلسات ترکیبی (حضوری – مجازی) با کیفیت بهتری برگزار شود.

بعلاوه، کلیه کارکنان جدید و اخیرا استخدام شده این شرکت از بودجه 500 پوندی که در ابتدای همه‌گیری در اختیار کارمندان Deloitte در بریتانیا قرار گرفته بود بهره‌مند شدند. این کمک هزینه  به منظور حصول اطمینان از مجهز بودن این افراد به طیف کاملی از تجهیزات برای پشتیبانی مناسب از آنها در حین دورکاری و  کار از خانه ، پراخت ‌شد.

جکی هنری از Deloitte توضیح داد: «رویکرد جدید ما به این معنی است که افراد ما می‌توانند علاوه بر تعطیلات قراردادی، مرخصی تعطیلات عمومی را در تاریخ‌هایی که برایشان مهم‌تر است، انتخاب کنند. آن‌ها همچنین حق دارند از روزهایی که تعطیلات رسمی در تقویم نمایش داده شده استفاده کنند یا در صورت تمایل می‌توانند این روزها را با زمان دیگری از سال جایگزین کنند.»

https://www.pqmagazine.com/deloitte-opts-for-flexible-public-holidays/

اتهام موسسه KPMG در مورد گمراه کردن FRC در حسابرسی شرکت Carillion

توضیحات
30 بهمن 1400

طبق  اعترافاتی که موسسه KPMG در جلسه دادگاه داشت، مشخص شد این شرکت در حسابرسی شرکت ورشکسته Carillion،نهاد قانونگذار  FRC را با اقدام به جعل اسناد گمراه کرده‎ است.

مدیر عامل موسسه kpmg، جان هولت ضمن عذرخواهی اظهار کرد: "برای من واضح است که سوء  رفتار رخ داده است و این موضوع باعث ایجاد گمراهی شده است."

وی ادامه داد: این رفتار نادرست نقض فرآیندهای ما و آشکارا بر خلاف ارزش های ما است. غیرقابل قبول است، ما به هیچ وجه آن را تحمل نمی کنیم و نمی پذیریم و بسیار متاسفم که این اتفاق در موسسه ما رخ داده است.»

اعتراف او در پی اتهامات FRC مبنی بر "جعلی" و "ساختگی" بودن اسناد ارائه شده توسط حسابرسان موسسه KPMG به منظور گمراه کردن بازرسان در حال بررسی حساب‌های شرکت Carillion و Regenersis ارائه شد.

FRC در حال انجام تحقیقات جداگانه ای در مورد محکوم نمودن احتمالی حسابرسی شرکت Carillion است. این در حالی است که وکیل FRC در دادگاه اظهار داشته که حسابرسان KPMG صورت حساب‌ها و صورتجلسات را ماه‌ها پس از انجام این حسابرسی جعل کردند.

https://www.pqmagazine.com/kpmg-misled-frc-over-carillion-audit-says-ceo/

دغدغه های مدیران مالی (CFO)

توضیحات
27 بهمن 1400

بر اساس نظرسنجی سه ماهه چهارم موسسه دیلویت (  Deloitte’s UK CFO Survey) درسال 2021، مدیران مالی شرکت کننده در نظر سنجی:  کمبود نیروی کار ، همه‌گیری کوید ۱۹، تغییرات آب و هوایی و تورم بالا را به ترتیب به عنوان بزرگترین خطرات پیش روی مشاغل خود ارزیابی می‌کنند.

تقریباً نیمی از مدیران مالی حاضر در این نظرسنجی (46٪) گزارش کردند که کسب و کار آنها در سه ماه گذشته با مشکلات جدی و شدیدی در زمینه استخدام مواجه بوده است. انتظار می‌رود که در سال 2022 اوضاع بهبود یافته و تنها 24 درصد از مدیران مالی انتظار استمرار مشکلات استخدامی را داشته باشند.

در مورد نوع سرمایه گذاری، اکثریت قریب به اتفاق مدیران مالی انتظار دارند در سه سال آینده نسبت به سال‌های قبل از همه‌گیری، سرمایه‎گذاری در فناوری دیجیتال (94٪) و مهارت های نیروی کار (77٪) افزایش پیدا کند. همچنین، اکثر آنها (84 درصد) بر این باورند که رشد بهره‌وری در سه سال آینده سریع‌تر از سال‌های قبل از همه‌گیری خواهد بود.

https://www.pqmagazine.com/cfos-are-going-for-growth/

فضای مطالعاتی موسسه ارنست اند یانگ EY (EY Reading) ترکیبی (مجازی – حضوری) می‌شود

توضیحات
25 بهمن 1400

مطالعاتی موسسه ارنست اند یانگ EY در پی نقل مکان به دفاتری است که با تمرکز بیشتر بر فضای همکاری و ایجاد اتاق‌های جلسه مجهز به تکنولوژی روز، در راستای پیروی از الگوی کار جدید این شرکت طراحی شده‌اند.

فضای‌های طراحی شده در این الگو با در نظر گرفتن حفظ سلامتی و رفاه کارکنان و همچنین ایجاد فضاهای اجتماعی از جمله سالن‎های غذاخوری بزرگتر جهت رعایت فاصله اجتماعی طراحی شده است. هدف این طرح  تشویق افراد به استراحت منظم پس از کار ممتد پشت میزهایشان و فراهم کردن زمینه‌هایی برای ملاقات افراد با اعضای تیم است.

سال گذشته موسسه EY تایید کرد که در حال انتقال به یک الگوی کار ترکیبی در بریتانیا است که افراد را قادر می‌سازد زمان خود را بین شرکت، دفاتر مشتریان یا کار از خانه تقسیم کنند.

شرکت EY در همین راستا  قرارداد اجاره فضای اداریی را به مساحت 25000 فوت مربع در خیابان Blagrave به مدت ۵ سال امضا کرده است و انتظار دارد تا بهار 2022 به این محل نقل مکان کند.

https://www.pqmagazine.com/ey-reading-goes-hybrid/

بررسی وضعیت و ترکیب مدیران مالی و مدیران عامل بر اساس یک نظرسنجی‌ جدید در شرکت های بزرگ آمریکایی

توضیحات
24 بهمن 1400

بر اساس داده‌های نظرسنجی که اخیرا در  شرکت Crist | Kolde انجام شده، تعداد مدیران مالی و مدیران عامل زن در شرکت‌های بزرگ آمریکایی به بالاترین حد خود رسیده است.

از 682 شرکتی که در گزارش این شرکت مورد بررسی قرار گرفته‎اند، درحال حاضر در 101 شرکت، مدیران مالی زن فعالیت می‎کنند که در سال 2012، این تعداد 63 نفر بوده است. همچنین در همین بازه زمانی، تعداد مدیران عامل زن از 23 نفر به 47 نفر افزایش یافته است.

تنوع قومیتی و نژادی در میان مدیران ارشد مالی نیز بالاترین میزان خود را داشته و تقریباً 11 درصد بوده است. بر اساس یافته های این نظرسنجی، این افزایش در 12 ماه گذشته ناشی از استخدام مدیران مالی سیاه‌پوست بوده است که از 12 نفر در سال 2020 به 20 نفر در سال 2021 رسیده است. بعلاوه، زنان در حال حاضر 15 درصد از جمعیت مدیران مالی را در میان شرکت‌های مورد بررسی تشکیل می‌دهند.

به گفته اسکات سیمونز، مدیر شرکت : Crist | Kolde "من به هیچ عنوان از دیدن افزایش مداوم درصد مدیران مالی زن در طی 10 سال گذشته تعجب نمی‌کنم، زیرا شکی در وجود این استعدادها نیست." وی افزود: "با توجه به سرمایه‎گذاری هوشمندانه‌تر و فعال‎تر شرکت‌ها روی بهترین و درخشان‌ترین استعدادها، من انتظار دارم این روند ادامه یابد."

به طور کلی، 11٪ از نقش های C-suite (مدیر عامل، مدیر مالی، و مدیر ارشد عملیات در نظرسنجی) در اختیار زنان است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد:

  • میانگین سنی مدیران مالی در هنگام استخدام 48 سال است. رایج ترین سن در میان مدیران مالی فعلی 51 سال و پس از آن 50 سال است.
  • تقریباً یک چهارم مدیران عامل در بخش مالی قبلاً نقش مدیر مالی را بر عهده داشتند.
  • برترین رشته کارشناسی در میان مدیران مالی، حسابداری است. از میان 652 مدیر مالی با سوابق تحصیلی شناخته شده در نظرسنجی، 162 نفر در رشته حسابداری تحصیل کردند.
  • دانشگاه پنسیلوانیا بیشترین فارغ التحصیلان را با عناوین (CFO (19 و CEO (13) داراست.

https://www.journalofaccountancy.com/news/2022/jan/diversity-rises-cfos-ceos-crist-kolder-report.html

موشکافی تقلب‎های کوچک ناشی ازشرایط شیوع COVID-19

توضیحات
23 بهمن 1400

با نگاهی به مثلث تقلب، انتظار می‎رود به دلیل همه‌گیری کووید-19، احتمال کلاهبرداری افزایش یافته باشد. آنچه مشهود است این می باشد که احتمالا امروزه مدیران بیش از زمان قبل از وقوع همه گیری فشار، فرصت و توانایی توجیه تقلب را دارند، و این  در حالی است که کارکنان رده غیر مدیریتی نیز به دلیل شیوع این بیماری تنش‎هایی را تجربه می‌کنند که ممکن است آنها را به سمت و سوی تقلب سوق دهد. بعلاوه، علارغم اینکه فرصت‌هایی که کارکنان رده غیرمدیریتی برای کلاهبرداری دارند متفاوت است، اما تأثیرات تقلبی که مرتکب می‌شوند می‌تواند به همان اندازه تقلب کارکنان رده مدیریتی شدید باشد.

در اینجا با در نظر گرفتن سه عنصر مثلث تقلب یعنی فشار، فرصت و توجیه،  به بررسی این امرکه COVID-19 چگونه بر این مثلث  تاثیرگذاشته و چگونه ممکن است باعث شود که به ویژه کارکنان رده غیرمدیریتی در این زمینه کمتر احساس محدودیت کنند می‎پردازیم.

فشار:  بسیاری اوقات، این پول است که باعث فشار برای ارتکاب کلاهبرداری می شود. در شرایط کنونی، پول همچنان منبع اصلی فشار است، اما فشارهای دیگری که قبلاً هرگز وجود نداشتند نیز ممکن است مزید بر علت شوند. مواردی مانند دورکاری، استفاده از فناوری‎های متفاوت و دیگر فشارهای اضافی ممکن است کارکنان را تشویق کند تا به گونه‌ای رفتار کنند که پیش از این چنین رفتاری را نداشتند.

فرصت: در موقعیت‎های سخت مالی، فرصت ارتکاب کلاهبرداری نیز افزایش می‌یابد. در این شرایط ممکن است شرکت‌ها مجبور شوند کارمندان خود را کاهش داده و کارکنانی با تجربه کمتر را استخدام کنند یا از کارکنان بخواهند که وظایف متعددی را خارج از نقش های معمول خود انجام دهند. از اینرو، کارمندانی که فشار فزاینده‎ای را متحمل می‎شوند در موقعیت‌های غیرمنتظره و افزایش فرصت برای ارتکاب تقلب قرار گیرند.

توجیه:  هنگامی که افراد فشار و فرصت‎های بیشتری را تجربه می‎کنند، بهتر می‎توانند رفتار متقلبانه خود را توجیه کنند. خصوصا در شرایط بیماری....

https://www.journalofaccountancy.com/news/2021/nov/covid-19-fraud-triangle-nonmanagement-employees.html

صفحه3 از9
  • شروع
  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • بعدی
  • پایان
  1. شما اینجا هستید:  
  2. انجمن حسابداران خبره ایران»
  3. اخبار»
  4. اخبار جهان

درباره انجمن

  • تاریخ انجمن
  • اهداف انجمن
  • چشم انداز و ماموریت
  • اساسنامه
  • رهبری و کارکنان
  • بخش های راهبردی
  • کارگروه ها
  • گزارش های سالانه
  • سازمان آگهی ها
  • کارگروه کمیته انضباطی

عضویت در انجمن

  • شرایط عضویت عادی
  • شرایط عضویت خبره
  • درخواست عضویت عادی
  • درخواست عضویت خبره
  • فهرست اعضاء
  • فهرست موسسات حسابرسی

رویدادها

  • مجامع عمومی اعضاء
  • سمینارها
  • روز حسابدار

منابع و آموزش

  • مجله حسابدار
  • مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT)
  • دوره های آموزشی مشترک
  • دانشنامه
  • معرفی کتاب

سایر لینک ها

  • نقشه سایت
  • فیلم های انجمن
  • مطالب خواندنی
  • تبریک و تسلیت
  • کافه کتاب
 
 

همه حقوق مادی و معنوی این وبگاه برای انجمن حسابداران خبره ایران محفوظ است